Eucerin
Ruim een eeuw geleden, in 1882, richtte Paul C. Beiersdorf vanuit zijn apotheek in Hamburg het bedrijf achter Eucerin op, genaamd Beiersdorf. Het bedrijf was opgericht voor het octrooi dat Paul C. Beiersdorf bezat voor een nieuw type medicinale pleister. Na 8 jaar verkocht hij het bedrijf aan collega-apotheker Oscar Troplowitz die producten begon te vervaardigen onder de merknaam Beiersdorf. Oscar Troplowitz ging nauw samenwerken met dermatoloog Paul Gerson Unna, wat ervoor zou zorgen dat de producten waren geïnspireerd door en gebaseerd op het nieuwste huidonderzoek.
Deze combinatie van onderzoek en ontwikkeling loopt tot op de dag van vandaag als een rode draad door onze geschiedenis. Het zorgt ervoor dat het merk wordt geassocieerd met baanbrekende innovatie op het gebied van huidverzorgingsformules.
Ondertussen wordt Eucerin wereldwijd erkend als een van ’s werelds meest betrouwbare merken voor huidverzorging. De huid is en blijft hun uitgangspunt en focus. Naargelang het inzicht in de structuur van de huid en zijn functies verbetert, kijkt Eucerin ook vooruit naar een toekomst waarin nieuwe actieve stoffen en nog doeltreffendere oplossingen worden ontdekt.
“Het erfgoed en de successen in het verleden van Eucerin blijven ons motiveren en inspireren op een reis van wetenschappelijke ontdekkingen en productinnovatie en, heel belangrijk, in nauwe samenwerking met dermatologen en apothekers.” Karin Hannig, Senior Vice President Global Pharmacy Brands
Meer info op Eucerin
Sorteer op